Blog List

Wednesday 17 May 2017

Kehalusan Seni Kopi Di Caffe Crema

Author
By 

BUDAYA meminum kopi semakin meluas di Malaysia. Jika dulu pilihan lokasi menikmati kopi yang ‘kao’ amat terhad, kini bertebaran kafe kopi yang menyediakan menu kopi unik bersama sajian ringan. Jadi apa kata pada hujung minggu ini, peruntukkan masa santai anda dengan berkunjung ke sebuah kafe kopi yang ingin kami perkenalkan ini.
6-crema
Panjangkan langkah anda ke Caffé Crema kerana ia bukanlah kafe kopi yang tipikal. Malah ia merupakan kafe pertama di Malaysia yang menggunakan mesin pembancuh kopi ikonik, Bialetti berserta refraktometer bagi memastikan konsistensi. Pencinta kopi juga berpeluang mempelajari seni menghasilkan secawan kopi menggunakan Moka Pot di bawah bimbingan barista mereka yang terlatih.
2-crema
Berlatarkan ambien mewah, sajian premium di Caffé Crema bagaimanapun masih ditetapkan pada harga berpatutan. Anda dapat menghirup secawan kopi yang halus pembuatannya pada harga serendah RM6.50 sehingga RM14, begitu juga menu lain.
5-crema
Dekorasi dalaman yang didominasi kayuan menghidupkan persekitaran klasik dan diadun sedikit kemodenan bersama susun atur sofa serta kerusi elegan. Ruang kafe berkeluasan 435 kaki persegi ini sangat sempurna untuk dijadikan tumpuan seisi keluarga ataupun bersembang petang bersama rakan-rakan.
4-crema
Sekiranya anda ke Caffé Crema, jangan lupa untuk memesan latte panas bersama kek karamel ataupun Mocha Monday yang sememangnya pilihan terbaik.
Info Caffé Crema
Lokasi: E-01-02, Blok E, Plaza Mont Kiara, 2 Jalan Kiara, 50480 Kuala Lumpur
Waktu operasi: 8 pagi – 8 malam (Isnin hingga Jumaat) dan 10 pagi – 9 malam (Sabtu dan Ahad)
Facebook: Caffe Crema Coffee & Tea
Instagram: @caffecreama.my
Laman web: www.caffecrema.my
For further information log on website :
http://www.pepatung.com.my/gastronomi/kehalusan-seni-kopi-di-caffe-crema.htm

No comments:

Post a Comment

Advantages and Disadvantages of Fasting for Runners

Author BY   ANDREA CESPEDES  Food is fuel, especially for serious runners who need a lot of energy. It may seem counterintuiti...