Blog List

Wednesday 17 May 2017

Wajib Guna! Ini Produk Terbaik Untuk Mengecutkan Jerawat



Wajib Guna! Ini Produk Terbaik Untuk Mengecutkan Jerawat
Rawatan untuk masalah kulit berjerawat bukanlah mudah dan mengambil masa yang agak lama untuk kulit kembali pulih. Pengalaman penulis sendiri menghadapi breakout memang mengerikan, baru sahaja jerawat di pipi kering, tumbuh pula dibahagian dahi dan dagu. Iya, kebersihan pada kulit memang penting untuk memastikan tiada lagi bakteria untuk membiak dan mengakibatkan jerawat. 

Pada pendapat penulis pula, paling utama dalam merawat masalah jerawat ini pastikan keadaan jerawat anda dalam keadaan kering tapi bukan seluruh wajah kering ya! Jadi penulis cadangkan beberapa produk yang sesuai yang boleh mengecutkan/mengeringkan sekaligus tidak mengeringkan kulit. Ia boleh dipakai sebelum dan selepas krim pelembab. 

#1 Clinique Anti-Blemish Solutions Clearing Gel 
Gel tanpa warna ini khas untuk mencegah bakteria pada permukaan kulit yang berjerawat. Anda mungkin akan merasa sedikit pedih pada setiap sapuan tapi percayalah, ia pedih yang memuaskan. Anda boleh menggunakan selepas memakai krim pelembab dan sebelum memakai solekan. Nasihat penulis, pastikan ia benar-benar kering sebelum anda memakai bedak asas. Jika tidak ia akan meninggal kesan mengelupas dan bedak asas akan bercapuk. 
Ia memang benar berkesan mengecutkan dan mengeringkan jerawat lama atau baharu!
#2 The Body Shop Tea Tree Night Lotion 
Best seller The Body Shop dalam rangkaian produk Tea Tree! Ia losyen muka untuk dipakai pada sebelah malam atau sebelum tidur. Sesuai untuk masalah kulit berjerawat atau ingin memudarkan parut jerawat yang tertinggal. Bau tea tree amat kuat dan setiap kali sapuan yang terkena kulit yang berjerawat sedikit pedih. Boleh dipakai bersama krim pelembab untuk kulit tidak terlalu kering. Sifat tea tree sendiri ialah menghalang sebarang bakteria, merawat dan melindungi kulit yang bermasalah.
#3 The Face Shop Clean Face Mild Toner
Toner atau penyegar antara satu dari 3 rutin wajib dalam rutin membersih wajah. Toner dari rangakian produk Clean Face The Face Shop antara pilihan penulis. Ia membasmi kuman, membuang sel kulit mati dan sekaligus mengecutkan jerawat. Juga dari ekstra dari tea tree ia diyakini keberkesanan dalam merawat kulit yang bermasalah. Bagi anda kulit berminyak, toner ini antara penulis cadangkan kerana ia mengimbang semula pH kulit.
#4 This Works Stress Check Face Mask
Masker muka mudah pakai ini khas untuk anda yang menghidap ‘jerawat tiba-tiba keluar’. Ianya diperbuat dari campuran minyak Bio-Boost botanical, ekstra pudina, minyak kunyit yang tinggi anti-oksida dan ekstra giant hyssop dan rose root yang melindungi kulit secara dalam dan luar. Masker ringan dari This Works membuat kulit lebih lembut, mengeringkan jerawat dan sesuai untuk semua jenis kulit termasuklah yang kulit sensitif. Penulis amalkan penggunaan seminggu sekali. 
Kesemua produk diatas penulis telah cuba dan masih menggunakannya sebagai bertindak merawat masalah jerawat berkala. Boleh dikatakann empat produk ini menjadi kesukaan dan pilihan penulis secara peribadi. Kalau ada yang dah anda cuba, kongsikan kepada penulis ya! 

For further information log on website :
https://www.wanista.com/2017/129304/5-produk-penghalang-jerawat-pilihan-wanista/

No comments:

Post a Comment

Advantages and Disadvantages of Fasting for Runners

Author BY   ANDREA CESPEDES  Food is fuel, especially for serious runners who need a lot of energy. It may seem counterintuiti...