Blog List

Wednesday 17 May 2017

Kuasa Kelopak Bunga Reine Des Pres Untuk Kulit Cantik

Author
By 

SEJAK beratus-ratus tahun lamanya, wanita mengaitkan wajah yang jernih dan mulus tanpa cela dengan kejelitaan dan keanggunan. Penyair dan pelukis juga telah memperlihatkan idea ini dalam hasil kerja mereka dengan menggambarkan kejelitaan wanita yang memiliki wajah putih bersih dan berseri dari dalam.
Usaha untuk mengekalkan seri wajah selalunya dicabar oleh keadaan iklim seperti sinar matahari, perubahan cuaca mendadak dan banyak faktor lain. Namun semua ini tidak mematahkan semangat dan usaha kita untuk mencuba dengan sebaik mungkin bagi mendapatkan wajah idaman.
Dalam industri kecantikan, produk pemutihan membentuk 16 peratus daripada produk penjagaan kulit global dan merupakan pilihan paling popular di Asia. Tinjauan oleh firma penyelidikan pemasaran Synovate menunjukkan bahawa empat daripada 10 wanita di Hong Kong, Malaysia, Filipina, Korea Selatan dan Taiwan menggunakan krim pemutihan kulit. Global Industry Analysts (GIA) pula meramalkan bahawa pasaran produk pencerahan kulit global akan mencecah AS$10 bilion menjelang tahun 2015.
Justeru, L’occitane memberi harapan kepada kita semua yang ingin memiliki kulit cerah dan mulus tanpa mendedahkannya kepada efek negatif bahan buatan manusia. Lantas jenama tersebut memperkenalkan satu kemajuan saintifik serba baharu dalam bentuk tumbuhan yang mempunyai kuasa untuk mencerah dan menyerikan kulit dengan cara paling lembut dan semula jadi.
1-loccitan cvr
Reine des Prés yang juga dikenali sebagai meadowsweet, adalah inti sari bagi semua produk dalam koleksi cerah berseri L’occitane baharu, Reine Blanche. Keistimewaan Reine des Prés terletak pada kelopak bunganya yang berwarna putih kekuningan. Perlahan-lahan, warnanya akan bertukar menjadi lebih putih apabila terdedah kepada cahaya.
Pokoknya pula mengandungi asid salisilik yang terkenal kerana tindakan peluluran secara lembut bagi membantu menghaluskan tekstur kulit dan merangsang pembaharuan. Dicipta khas untuk kulit wanita Asia yang halus, Reine Blanche membantu mencerah dan menyerikan wajah.
Rahsia pemutihan dan penyerian kulit di bawah program ini terletak pada Reine des Prés organik yang dipetik untuk L’occitane di Drôme, selatan Perancis. Kandungannya turut diperkasakan oleh mulberi putih yang mempunyai manfaat mencerahkan kulit, asid salisilik bagi melulur kulit dan vitamin C yang bertujuan menyerikan kulit.
poster_reine_blanche.jpg-c
Adunan bahan tersebut terbukti secara biologi dapat membantu memutih dan menyerikan kulit, dengan mengurangkan bintik gelap yang menyebabkan warna tidak sekata sekali gus menjadikan wajah lebih cerah.
Berikut merupakan lima produk di bawah koleksi Reine Blanche:
1) Illuminating Foaming Cleanser
illuminating_foaming_cleanser
Langkah pertama bagi memiliki wajah bersih berseri. Pembersih cecair selembut sutera ini bertukar menjadi busa pekat yang membersihkan daki kulit, sebum berlebihan dan mekap. Ia menyediakan kulit untuk mendapat manfaat daripada produk Reine Blanche yang lain. Kompleks Reine Blanche membantu menyerikan wajah manakala bahan pelembap membuat kulit terasa sangat lembut.
Harga: RM145 (200ml)
2) Illuminating Toner
illuminating_toner
Cara lembut untuk membersih, menghidrat dan menyerikan wajah. Formula ultra lembut tanpa alkohol ini menyegar dan melicinkan kulit. Kompleks Reine Blanche mencerah dan menyerikan wajah manakal asid hialuronik yang dihasilkan secara bioteknologi pula membantu menghidratkan kulit.
Harga: RM118 (200ml)
3) Whitening Serum
whitnening_serum.jpg-c
Esen mujarab dengan prestasi yang terbukti secara klinikal. Sebagai bintang dalam koleksi Reine Blanche, serum segar lagi mujarab ini meresap pantas ke dalam kulit untuk menjadikan kulit lebih jernih, warna sekata dan berseri. Bintik gelap yang menyebabkan warna kulit tidak sekata ternyata berkurangan sekali gus menjadikan kulit lebih cerah dengan tekstur lebih halus.
Harga: RM272 (30ml)
4) Whitening Cream
whitening_cream.jpg-c
Rawatan lengkap untuk melindungi, menghidrat dan menyerikan wajah. Teksturnya yang segar, lembut dan cair ke dalam kulit segera melembap, mencerah dan menyerikan wajah. Formula serba gunanya membantu memulihkan kejernihan kulit sambil melindungi kulit daripada efek negatif persekitaran luar yang menjejaskan seri semula jadi kulit.
Harga: RM258 (50ml)
5) Illuminating UV Shield SPF50
illuminating_UV_shield
Perlindungan penting untuk wajah berseri tanpa cela. Krim tabir suria yang ringan ini melindungi kulit anda daripada faktor luaran, terutama sekali sinar ultraungu (UV) untuk menjauhkan masalah seperti warna kulit tidak sekata dan bintik gelap agar wajah tidak kehilangan seri.
Harga: RM178 (30ml)
Koleksi Reine Blanche kini boleh didapati di semua kaunter L’occitane di seluruh negara. Untuk maklumat lanjut, kunjungi laman Facebook L’occitane en Provence Malaysia.
For further information log on website :
http://www.pepatung.com.my/kecantikan/kuasa-kelopak-bunga-reine-des-pres-untuk-kulit-cantik.htm

No comments:

Post a Comment

Advantages and Disadvantages of Fasting for Runners

Author BY   ANDREA CESPEDES  Food is fuel, especially for serious runners who need a lot of energy. It may seem counterintuiti...