Blog List

Tuesday 5 February 2013

PROGRAM PENGAJIAN UPM

Syarat Am Universiti serta SYARAT KHAS PROGRAM

Mendapat sekurangkurangnya kepujian (Gred C atau 6C) dalam mata pelajaran Mathematics, Biology atau Science dan kepujian (Gred C atau 6C) dalam dua (2) daripada mata pelajaran berikut:
  • Physics
  • Chemistry
  • Sains Pertanian
  • Additional Science
  • Additional Mathematics
  • Subjek Sains & Teknikal berkaitan*
(*Geografi/Pengajian Agroteknologi/Pengajian Keusahawanan/Prinsip Perakaunan/Ekonomi Rumahtangga/Landskap & Nurseri/Hortikultur Hiasan & Landskap/Perdagangan Ekonomi Asas/Teknologi Maklumat/Membuat Perabot/Pengajian Kejuruteraan Mekanikal/ Teknologi Bengkel Mesin/ Kerja Menggegas & Melarik/ Lukisan Geometri & Mesin/ Teknologi Binaan Bangunan/Kerja Kayu & Bata/Lukisan Geometri & Binaan Bangunan/Asas Pemprosesan Maklumat). dan

Mendapat sekurangkurangnya Gred E/8E dalam mata pelajaran Bahasa Inggeris pada peringkat SPM.



KELAYAKAN PEMOHON KATEGORI C

Mempunyai kelayakan lain yang setaraf atau lebih tinggi daripada perkara 1 Syarat Am Univertsiti dan diiktiraf oleh Senat UPM.

atau

Sijil Renjer Hutan dengan mendapat sekurangkurangnya purata timbunan 3.00 dan mendapat kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Melayu, Matematik dan satu (1) mata pelajaran Sains pada peringkat SPM atau yang setaraf dengannya.






1 comment:

  1. KISAH NYATA.
    Ass.Saya IBU Yunu Sara.Dari Kota Surabaya Ingin Berbagi Cerita
    dulunya saya pengusaha sukses harta banyak dan kedudukan tinggi tapi semenjak
    saya ditipu oleh teman hampir semua aset saya habis,
    saya sempat putus asa hampir bunuh diri,tapi saya buka
    internet dan menemukan nomor Nyi Pele,saya beranikan diri untuk menghubungi beliau,saya dikasi solusi,
    awalnya saya ragu dan tidak percaya,tapi saya coba ikut ritual dari Hyi Pele alhamdulillah sekarang saya dapat modal dan mulai merintis kembali usaha saya,
    sekarang saya bisa bayar hutang2 saya di bank Mandiri dan BNI,terimah kasih Nyi,mau seperti saya silahkan hub Nyi
    Dimas di nmr 0823-9350-0556 Nyi Pele,ini nyata demi Allah kalau saya bohong,indahnya berbagi,assalamu alaikum.PESUGIHAN NYI PELE

    ReplyDelete

Advantages and Disadvantages of Fasting for Runners

Author BY   ANDREA CESPEDES  Food is fuel, especially for serious runners who need a lot of energy. It may seem counterintuiti...